Wednesday, September 2, 2009

Istana untuk Debu dan Demok

=====> ni sangkar lama dia..
====> ni sangkar baru mereka..comel x??
  • Hamster memerlukan tempat yang sesuai untuk hidup..
  • Mereka memerlukan sangkar yang selesa dan dilengkapi dengan alat permainan seperti roda posing untuk beriadah..
  • Masa aku mula2 beli Debu dan Demok aku hanya letak dalam bekas kecil, lepas tu aku tengok mereka macam tak selesa dan memerlukan persekitaran yang luas, aku buat pelaburan untuk membeli cage atau sangkar yang sesuai untuk mereka.
  • Sangkar cute tu berharga RM27, yang berwarna ungu.
  • Aku pilih istana dua tingkat untuk Debu dan Demok. Dalam cage tu ada rumah kecil, roda pusing, botol minuman dan bekas makanan..Mereka asyik naik turun je ke tingkat atas..cute sangat mereka..hehehe...
  • Mereka amat gembira bila dapat rumah baru..habis setiap penjuru mereka jelajahi.
  • Haaaa lupa pulak nak bagitahu pasal Combi dan Combo,aku beli mereka lepas beli cage baru untuk Debu dan Demok.
  • Mesti orang tertanya2 kenapa aku beli mereka, sebab utama Debu dan Demok ni dua2 betina..so nak merasa jugak ada cucu..huhuhu..so aku beli Combo dan Combi.
  • Lepas ni aku cerita tentang perjalanan Combo dan Combi ke Terengganu..

No comments:

Post a Comment

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Terima kasih lepak sini, nanti datang lagi yer..
Sayang Korang...





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 Blog Cik Nurfarah. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.