Dekorasi BLOG yang saya SUKA

Hobi aku memang berblogger! Tapi di samping berblog aku juga suka sanggat tukar theme..dan membaca blog. Aku tak suka nak komen2 blog orang lain..hehehe..tapi jadi silent reader..Aku suka blog yang..

1. Ada 3 column..sebab nampak cantik..kalau 2 column tak cantik sebab tak cantikla! Aku cuba untuk mencari theme blogger yang 3column. Contoh 3 column blog adalah macam ini
http://www.blogsgonewild.net/freebetaskins/wildflowers-700.jpg
Nampak kemas dan manarik..pastikan blog penulisan di tengah2.

2. Aku suka kalau backgroud tulisan itu berwarna putih. Sebab putih itu bersih dan suci. Kalau berwarna lain nampak tak asli tulisan itu. Gambar yang kita letak pun macam semacam je..Walaupun aku minat PINK tapi latar belakang untuk tulisan mesti putih..kalau side dia colour lain tak pe tapi mesti putih untuk entry yang di publish! Kalau warna yang pelik-pelik itu memang sakit mata. Contoh kalau latar belakang warna hitam..then entry yang sebelum itu word warna merah gelap. Jadi mata akan jadi rabun untuk membaca entry itu.

3. Kalau boleh tulisan itu janganlah di shortkan lagi. Kalau tulis aku jangan "aq"..amat tidak cantik dan tidak ada selera untuk membacanya.

4. Kalau ada blog kena la pandai nak mengayakan blog anda. Pilih la templete blogger yang cantik-cantik sebab banyak sangat pilihan sampai tak terkira tapi dalam banyak-banyak tiada 1 pun yang puaskan hati aku!. Atau decorasi la sendiri!

5. Widget...widget itu penting agar blog nampak cantik berseri! sebagai penghias maya.

6. Kalau ingin menulis entry, kenalah ada gambar sebagai penghias..tak kira la dari simpanan sendiri atau Mr. Google..aku tak suka baca blog yang berjela-jela panjang! bosan ok..kalau nak panjang letakla picture. Agar cantik menarik memang daboom. Dan aku juga tidak suka dalam 1entry semua letak gambar sampai 1page..kena ada la  caption this picture.

7. Kalau dah semua cantik menarik kena la selalu update..kalau cantik je malas nak update lebih baik tak payah huhuhu...jangan sampai bersawang, berdaki dan penuh sarang labah-labah kat blog anda!

Selamat Berblogger..

p/s Blog cantik hanyalah hiasan semata-mata..yang penting entry kita itu. Adakah manpu menarik pelawat-pelawat untuk melepak kat blog anda!? ( termasuk saya juga, mampukah saya :) ) Ini adalah pandangan penulis..penulis punya blog pun tak la berapa bagus tapi dalam proses kematangan.

6 comments

  1. Tampilan blognya bagus banget.. ^^ Bikin sendiri, ya, Kak? Pingiin..

    ReplyDelete
  2. Artikel bagus dan manfaat teruslah menulis. Tetap semangat. Coba kunjungi web saya juga ya sobat mungkin ada yang butuh konveksi perlengkapan dekorasi tenda.
    http://www.samudratenda.blogspot.co.id
    http://www.ilhamjayatenda.blogspot.co.id

    ReplyDelete
  3. Salam kenal Saya Syafitri TKI DI MALAYSIA
    Maaf sebelumnya jika lewat Tempat ini saya menceritakan kisah hidup saya niat saya hanyalah semata ingin berbagi tapi semua tergantung Anda percaya atau tidak yg jelasnya inilah kenyataannya...
    Syukur alhamdulillah kini saya bisa menghirup udara segar di indonesia karnah sudah sekian lama saya ingin pulang ke kampung halaman namun tak bisa sebab,saya harus bekerja di negri orang (Arab Saudi) karna ada hutang yang harus saya bayar di majikan yaitu 257 juta untuk uang indo namun saya tidak pusing lagi sebab kemaring saya di berikan Info oleh seseorang yang tidak saya kenal,katanya kalau mengalami kesulitan Ekonomi,Terlilit hutang silahkan minta bantuan sama
    KI BARONG di Nomor telfon 0852 8895 8775 di jamin bantuan beliau 100% …
    Atau,>>KLIK DISINI UNTUK INFO BANTUAN KI BARONG<<
    BANTUAN DARI KI BARONG
    1.PESUGIHAN
    2.TOGEL
    3. DANAH GHAIB
    4.PENGGANDAAN UANG
    5.UANG BALIK
    6.PEMIKAT
    7.PENGLARIS BISNIS (Jualan,Tokoh,warung)
    8.PERLANJAR DALAM BERBAGAI HAL
    Jadi saya beranikan diri menghubungi beliau dan menyampaikan semua masalah saya dan alhamdulillah saya bisa di bantu,kini semua hutang saya sama majikan di Saudi semua bisa terlunasi dan punya modal untuk pulang kampung,,,,
    Jadi buat yang pengen seperti saya silahkan hubungi KI BARONG di nomor 0852 8895 8775 Anda tidak usah ragu akan adanya penipuan atau hal semacamnya sebab saya dan yg lainnya sudah membuktikan keampuhan bantuan beliau kini giliran Anda trimahkasi….

    ReplyDelete
  4. nasi kotak surabaya
    Merupakan sub-brand dari Aqiqah Nurul Hayat yang melayani dan menerima pesanan untuk banyak menu nasi kotak dan catering untuk acara atau walimah non-Aqiqah seperti Khitanan, Ulang Tahun, Syukuran dan Acara Perkantoran

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH