Sunday, December 5, 2010

Jiwa Kacau?

Aku tak pernah jumpa manusia bermulut keji macam itu..
percakapannya semua keji! patutlah Allah bagi engkau macam itu sebab mulut engkau!!
tak pernah insaf dan tak pernah nak muhasabah diri!!
tak guna nampak alim di luar tapi mulut dan hati TERUK!
Semakin hari kena la semakin baik tapi tidak engkau..
kalau aku ini teruk sekali pun aku tak pernah cakap macam itu sampai tinggalkan bisa di hati orang!! kalau tanpa sedar aku tak tahu la..tapi engkau bukan lagi dalam tak sedar..sebab dah banyak kali! kadang-kadang macam disengajakan sahaja..
Ingat kalau engkau berdosa dengan Allah insyaallah kalau bertaubat Allah ampunkan..tapi kalau dengan manusia? engkau ada minta maaf? tidakkan..
sebab engkau hanya fikir diri engkau betul..diri engkau warak dan sempurna tapi engkau hanya pandang orang sekeliling engkau macam hanjing!! macam bangkai yang selalu busuk di mata engkau!!
Bila ditegur engkau tak mahu ambil tahu tapi tetap menegakkan benang yang basah!
aku tak tahu la siapa yang boleh menasihati engkau!kalau dah karat itu memang susah nak buang..tambah-tambah kalau hati dah karat!! kalau insaf pun sehari dua..lepas itu mula panah racun kat hati orang!
Aku pelik sangat kalau hanya benda kecil, hati engkau boleh kacau atau jiwa kacau..kenapa ye?
Hati engkau tak tenteram kenapa ye? Jiwa engkau rungsing kenapa ye?
Aku ini kalau nak ikutkan lagi kacau sebab aku belum dapat job lagi!! masih duduk rumah lagi!! tapi aku enjoy dengan diri aku...aku tenang!! aku aman..alhamdulilah..tapi kenapa benda kecil kau nak besarkan sampai menyakitkan hati orang lain!sebab kau jiwa kacau..
Bila di pandang dengan mata kasar,,kau beribadat siang malam! wajib buat..sunat pun buat!
Tapi kenapa jiwa engkau masih kacau? masih lagi tak tenteram? hati kau tak tenang?macam mana tu?
Engkau fikirlah sendiri...mungkin masih ada khilaf yang kau buat..dosa dengan manusia jangan nak main-main..kalau orang yang engkau sakiti itu masih hidup, engkau boleh minta ampun ( itu pun kalau engkau sedar ) tapi kalau orang itu dah mati?macam mana? sendiri mahu ingatlah!!



Semoga Allah memberi hidayah dan petunjuk kepadanya!

No comments:

Post a Comment

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Terima kasih lepak sini, nanti datang lagi yer..
Sayang Korang...





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 Blog Cik Nurfarah. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.