Kerja Oh Kerja

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj3XNoQVyKjeC5B7r2gh6c60_NMmOX6eRMUvbX2HJjfqjlyCkPBuPf7zmiqfWXbJ3ZmAjESnhhb_9Di1XIQtNkANP1j46Ntm3IFk8EUqe2FLPf96UdD1dVSk6aSc_V90a_oBwQAcCRe4qkm/s1600/bursa-kerja1.jpg 
Salam..selamat malam..hari ini nak tulis entry sedih ini..
Memang tengah sedih sebab I belum dapat kerja lagi..nak sangat bekerja dan pegang duit macam orang lain tapi rezeki belum ada.
Lepas konvo bulan 8 hari itu sampai sekarang I duduk rumah je..bosan pun ada!!
I bukan goyang kaki dan tunggu kerja datang cari I je..I dah hantar resume dan apply apa yang patut tapi tetap masih belum ada jawapan..
KPLI hari itu i tak dapat panggilan temuduga..Ujian PTD pula i tak pergi sebab sama masa dan tarikh dengan KPLI..tapi I tak menyesal sebab i memang awal-awal pilih untuk ujian KPLI..tapi bukan rezeki I.
Banyak juga jawatan yang I dah apply tapi setakat ini belum ada rezeki..susahnya nak kerja kerajaan sekarang..apa ye I perlu buat? hhmm tak pe la.I serah semua itu pada Tuhan je..dia yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita..I percaya pada rezeki..kalau ada insyaallah akan dipermudahkan untuk kita..
Dah berusaha kita kena tawakal dan berdoa..I harap-harap sangat tahun 2011 ini rezeki I murah.. Banyak yang I perlu settle..hutang PTPTN lagi..pada yang dah dapat job itu diharap selesaikan tanggungjawab anda membayar hutang ye..:)
Kalau nak ikutkan memilih kerja itu..i tak la memilih sangat tapi kalau jiwa kita tak sesuai dengan kerja itu tak boleh juga..contoh I tak suka buat SALE..jangan tanya kenapa..sebab I tak SUKA dan TAK MINAT..contohnya kalau kerja kat syarikat insuran..
Pada I kalau I tak minat, I rasa kita tak boleh paksa diri sebab kemungkinan besar kerja itu "hancur" dan produktiviti down..
Pengalaman? it very important sebab kebanyakan company nak cari pekerja yang ada pengalaman..
Bahasa ke-3 ? Itu I memang paling lemah sebab kebanyakan syarikat Non-bumiputera nak bahasa ke-3 seperti bahasa Mandarin..kalau tak bercaya tengok kat Job street..mesti syarat kebanyakan private company nak bahasa Mandarin dan chinese sahaja :(
Sambung Master? Memang la masa habis final exam rasa nak sambung Master tapi kena ada aura! Sekarang ini aura i tak cukup kuat lagi..minat ada tapi semangat nak  kerja lagi up..I tak nak sambung Master just kerana nak ikut kawan atau desakan family..walaupun mama I orang yang bersungguh-sungguh suruh I sambung Master..
Pada I kalau I nak sambung Master..I kena betul-betul serius sebab Master tak sama dengan Degree..kos belajar pun mahal dan tumpuan kena berganda-ganda dari ambil Degree.. tapi i love student life hehehe..

Tapi walau apa-apa pun I hope I dapat buat yang terbaik dalam hidup I..I nak family I happy dalam apa sahaja tindak tanduk I..I sayang mereka!
Dah la I tak tahu nak luah apa lagi..tata :(

No comments

Post a Comment

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH