Friday, January 7, 2011

Aku nak sembahyang ni, aku nak mengaji la..aku nak....

http://1.bp.blogspot.com/_DpkK8sMfxcw/TQ3xPAcnpnI/AAAAAAAAB84/ImfC8M9e1UE/s1600/sombonggila.jpg 
Pernah tak u all jumpa dengan manusia semua perkara antara dia dengan Allah semua dia nak bagitahu?
Takkan nak sembahyang sunat pun kecoh..
Nak mengaji tengah malam pun bagitahu dia mengaji malam-malam?
Nak puasa pun bagitahu?
"Aku selalu menderma"..
Semua nak bagitahu dengan orang..

Apa motifnya?
Nak menunjuk..? Bagitahu semua orang dia yang terbaik dan orang sekeliling "tak beramal" macam dia..
Plz la..kalau nak beribadat tu biarlah kerana Allah..
Tak guna kalau buat semua itu just nak orang tahu atau pujian dari orang..
Jangan riak wahai manusia..
Jangan persoalkan amal ibadat orang lain sikit kerana belum tentu lagi amal ibadat yang kita buat tu akan di terima Allah..
Buatlah segala ibadat dan kebaikan Lillahitaala..
Jangan sebab lain...
SO ingat jangan RIAK!!

1 comment:

  1. Balasan untuk manusia yang riya' dalam amalannya:

    di mahsyar nanti, dia akan dapati di dalam catatan amalnya ada tertulis bahawa dia pernah membuat amalan begini dan begitu..tetapi ganjarannya TIADA.

    Apabila orang ini bertanya kepada Allah, "mengapa amalanku ini tiada tercatat ganjaran untuknya?",

    Allah jawab;
    "Engkau melakukan amal ibadat sekian-sekian ini bukan kerana Aku, tetapi untuk dilihat dan dikagumi oleh manusia yang hadir di sekelilingmu. Oleh itu mintalah ganjaran pahala dari mereka, jika mereka sanggup untuk memberi!"

    sedangkan pada hari itu, pahala sebesar tapak tangan pun orang sayang nak bagi-bagi kat orang lain...kerana khuatir jika tak cukup pahala sewaktu amalan ditimbang, terpaksa la menunggu di neraka dulu buat beberapa juta tahun..

    kat depan sana, di belakang neraca Mizan, dah nampak neraka Jahannam sedang meronta-ronta dan menjerit-jerit minta diisi dengan manusia yang kufur...

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Terima kasih lepak sini, nanti datang lagi yer..
Sayang Korang...





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 Blog Cik Nurfarah. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.