Kalaulah Berlaku Gempa Bumi / Tsunami Besar di Malaysia?

Assalamualaikum dan selamat petang!
Sebagai tanggungjawab sosial aku sajikan informasi yang mungkin penting  di hari mendatang. Mungkin cara ini boleh meyelamatkan diri tapi perlu diingati bahawa kita merancang Allah yang menentukan. Mungkin sebagai ikhtiar untuk menyelamatkan diri dari gempa bumi tapi ajal dan maut semua di tangan Allah.
Mungkin kita terfikir di mana kita perlu menyelamatkan diri dari gempa bumi. Mungkin ini salah satu cara terbaik ...so layan...
Lupakan saja bersembunyi dibawah meja atau di pintu, mungkin ini pembuka mata yang boleh menyelamatkan nyawa seseorang.

Pendapat seorang bernama Doug Copp dari artikel “Kehidupan dari Segitiga” Ketua Penyelamat dan Pengurus Bencana dari American Rescue Team International (ARTI) yang amat berpengalaman didunia. Infomasi dari artikel ini munglin boleh menyelamatkan nyawa.

Tip untuk keselamatan semasa gempabumi:

Tanpa mendengar dan membaca dengan hanya melihat pada gambar anda akan tahu bagaimana meyelamatkan diri apabila berlaku bencana.  Sumber : Emel ( Sumber sebenar tidak diketahui )



Tapi kalau ikut cara di atas ada logiknya juga tapi kalau tetiba je benda tu that mean runtuhan tu betul-betul landing atas kita...of courselah kena ucap syahadah je.. Apa-apa pun itu cuma teori/kajian sahaja. Semua terserah pada Allah.. Bermohon sahaja kita dijauhkan dari bencana..amin..


4 comments

  1. x bleh pakai gak cara2 sembunyi kat bawah meja....
    malaysia klau kena gempa,owh,habis runtuh bangunan,sbb bangunan kat malaysia semua xde anti-gempa....

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH