Kepada Pelanggan yang Dikasihi,



Assalamualaikum,
Khas kepada pelanggan yang amat di kasihi, di sayangi dan semua lah sekali..


Saya harap kepada sesiapa yang membuat tempahan sila jangan buat tempahan dengan jari anda sahaja tetapi think before order. Bagi payment yerr..

Ada yang order tapi senyap jer..
Ada yang dah siap tempahan tapi tak buat payment, janji bayar tapi terus diam bisu seribu bahasa.
Buat order tapi fake! 


Mulai hari ini aku akan design tempahan kepada sesiapa yang sudah membuat payment atau bayaran pendahuluan sahaja. Kalau tak..aku memang TAKKAN design! serius, korang kena la prihatin sikit. Aku design pakai idea, pakai elektrik, pakai berokkband dan power mata aku pun makin berkurang sebab bermain dengan coding yang penuh sesak.

Lepas itu, sebelum aku pasang full template kat blog korang. aku design dekat blog testting aku, selepas siap baru aku pasang tapi syarat mesti full payment. Kalau tak aku takkan pasang lah.

Dan yang penting, sebelum buat tempahan bagilah detail, janganlah cakap nak pink tapi pink macam mana? aku dan bagi detail apa yang korang perlu bagitahu DI SINI.

Paling penting, korang kenalah fikir betul-betul sebelum buat keputusan. Jangan mula-mula cakap nak 3 column lepas itu 2 column lepas itu 3 balik. Please ambil perhatian. Sila prihatin sikit, ingat kalau lebih dari 3 kali korang tukar aku cas RM10. (murah jekan, orang lain cas sampai RM50 )

Untuk pengetahuan korang, cas yang aku kenakan adalah paling berpatutan. Kebanyakkan orang akan ambil cas RM50 untuk header sahaja dan ada sampai RM100 ke atas..dan full template mencecah 100-300 ke atas.. Tapi aku cuma ambil rm 20 sahaja untuk full templates dan RM10 header, takkan itu pun korang nak lari sebab taknak bayar. Lagi pun setakat ini aku ambil kaedah bayaran yang paling simple iaitu top up sebab aku belum create akaun for this business.

Dan sepanjang tempoh design aku perlukan kerjasama korang untuk respon emel atau mesej aku secepat mungkin untuk memudahkan proses design.

Insyaallah kalau aku free dan tak ada sebarang kerja, full template paling lama aku buat 3 hari tapi paling cepat sehari pun boleh siap dengan syarat full payment. Kalau tak bagi full payment memang berbulan-bulan la aku buat jeruk korang punya template. Senang-senang simpan sebagai koleksi je, Habis ceta! Kalau banyak tempahan korang kena beratur lah tapi kalau nak first barisan payment kena bagi ye..

kalau ada sebarang pertanyaan contact aku di :

fara_idola@yahoo.com

p/s : aku tak layan fake order, order2 terus diam je memang melampau!

7 comments

  1. sabar yee yang :)

    haa, kepada yang menempah tu,

    jgn ta pandai-2 membayar yeee !

    ^_^Y

    ReplyDelete
  2. yup betol tu :) hrga yg kak farah tawarkan mmg sgt berpatutan. Murah gler...

    ReplyDelete
  3. tu la..syer teng design semua RM 50.70..nanti syer order lepas ryer..xd er duit..nanti leps rye syer order kt akk

    ReplyDelete
  4. kalau saye nk header ngan full template bape kak??

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH