Result Semester ini.

Assalamualaikumn..

Semalam berpusu-pusu kawan-kawan seperjuangan yang excited nak tengok result. Alhamdulilah kepada yang mendapat result gempaq. Ada yang sudi share is caring ada yang sembunyi-sembunyi. Tapi ada aku kesahh?? hahaha.

Result semester ni alhamdulilah syukur ke hadrat Ilahi. Walaupun kecewa tak dapat 4.00 tapi tetap bersyukur. Belum cukup usaha, berdoa dan tawakal la tu so kena cuba yang terbaik untuk semester hadapan untuk thesis dan satu lagi subjek. Kena betul-betul usaha kuat kali ni. Nak juga tukar pinjaman kepada biasiswa.

Jom share result tapi tak mau bagi penuh hehehe. Sayakan blogger so kenalah share pada kekawan. Result semester lepas memang tak best tapi alhamdulilah semester ni dapat cover, dan harap thesis dapat A aka 4.00 doakan ye wahai reader kesayangan.



Tekalah result aku dapat bape? heheh saja blurkan kalau open semua of courselah korang tahu? Dekan List? tunggu dan lihat hehehe. Tapi still rasa muram sebab target tak capai iaitu 4flat. Kalau untuk master 3.75 (untuk 12 unit ke atas sahaja) di UKM, untuk degree 3.65. Tahniah pada yang berjaya.

Walau berapa pun result kita adalah keberkatan. Kalau result bagus tapi atas usaha orang lain pun tak guna juga. Kenalah usaha sendiri. Begitu juga kalau result bagus atas "usaha pelik" so..korang faham-fahamlah. Result or PNGK semua tu cuma atas kertas je, bukan bermakna best result adalah pandai. Tengok kita bawa diri, kalau best result tapi kerja pun tak boleh nak buat, bila orang tanya terblur-blur, IQ zero pun tak guna juga.

Tapi janganlah bila aku cakap macam tu korang fikir malas nak study. Result juga satu pakej dalam masa yang sama kayakan minda korang dengan pengetahuan, kemahiran dan kepakaran dalam bidang masing-masing. Betul tak?

P/s: Alhamdulilah lulus dan layak meneruskan pengajian. Doakan kejayaann CIk Nurfarah ye. Aminnn.. Lepas ni ada rezeki boleh continue PHD pula. aminnnnnnnnnn.

Mak selalu cakap, kita jangan bongkak dan sombong, terima teguran dengan hati terbuka walaupun taraf pendidikan kita tinggi. Jangan jadi bodoh tak boleh diajar, pandai tak boleh diikut.

11 comments

  1. InsyaAllah k.farah boleh!
    Ada rzki smbng phd.Pape pun tahniah!

    ReplyDelete
  2. tahniah.. berderet A tu. mst DL pnye tu.. :D

    ReplyDelete
  3. tahniah farah, setuju dgn awk..usaha dan usaha yee :) gudluck dear

    ReplyDelete
  4. Congrats.. Bestnye dpt deret2 A.. I'Allah taun dpn masih bole score 4 flat ;)

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum kak farah.Saya tahu kita saling tidak kenal tapi saya mintak izin nak copy akak punya tutorial dekat saya punyablog.saya bukan ape cume nak share dengan rakan rakan.kalau akak izinkan akak email saya di cbox saya iaitu http://lovelypages.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. padan la macam kenal gambar tu. smpweb. :))

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH