Tips: Untuk muka tampil segar.

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ini nak share tentang tips kecantikan. Cantik la sangatkan.

Bukannya tips kecantikan sangat pun tapi review produk je ni hahaha.
Selain mengamalkan vitamin Shaklee, aku juga suka produk-produk kecantikan lain yang boleh menglowingkan muka anda hahaha.

Aku nak share pasal kecantikan ni, daripada pengalaman sendiri. Produk pun biasa-biasa je. Mudah di dapati di farmasi.

Apa yang korang perlu ada untuk kecantikan kulit muka korang?? Jomm skodeng!

Remove make-up

Selepas seharian kita bermake-up of courselah segala bendasing seperti habuk segala melekat di muka. Sisa-sisa make-up perlu diremovekan. Tak cukup dengan menggunakan pencuci muka sebab sisa make up still ada lagi contoh shadow, eyeliner, mascara dan macam-macam lagi so kita kena buang segala benda yang melekat kat muka.
 Macam aku, aku lagi prefer guna wet tisu atau yang make-up removel tissue tu. Mudah je. Malas la nak guna jenis cecair tu sebab lecehh hahaha.

Sebelum mandi, aku pastikan remove segala make-up kat muka ini dengan tisu basah ini. Tanggalkan segala eyeliner, shadow, mascara dan sisa bedak itu. Aku guna Watson brand je. Beli satu then 1 lagi boleh dapat half prices so rembat 2paket. 1peket ada 3 bngkus tisu. maksudnya kalau guna hari-hari 3 bungkus tu tahanlah sebulan hehe. Jimat-jimat..yang penting poket tak terkucil ye. Lepas tu korang bolehlah cuci muka dengan pencuci muka kau orang ye.

Charcoal/ Blackhead Remover

Ada juga orang yang suka cungkil blackheadnya dengan besi jerawat tu..oh ohh ohh jangan diamalkan kerana bisa meninggalkan kesan parut yang tak comel. Aku ni jenis pemalas juga tapi kalau dah rasa kat hidung tu macam tak best je aku akan memakai charcoal itu agar segala blackhead itu tercabut dari kulit ku. Sebenarnya aku sangat prefer jenama Daiso tapiii charcoal Daiso laku macam goreng pisang panasss sahaja susah betul nak dapatkan, kena tuggu dia ada stock baru boleh dapatkan hahaha. Aku guna yang ni je, beli kat farmasi.

Bagus juga boleh tarik blackhead korang tapi rasa rugi sikit beli yang ni sebab dia packing kecil-kecil ada 10 peket..kena habiskan 1 paket tu sebab tak boleh simpan, kalau pakai botol/bekas macam Daiso tu punya lagi jimat sebab kita guna yang diperlukan je..kan
macam gambar ni.

image from google

Nak sangat yang Daiso punya hehe tapi hari tu pergi Daiso teruss licinnnnnnnnnnnnnnn.

image from google

Yang gambar atas tu bukan aku punya sisa ye aku cilok kat google. tu hasil selepas menepek charcoal kat hidung. Semua segala jenis benda keluar..eii..

Facial Mask

Tempat kecintaan membeli alatan kecantikan adalah Watson (siap jadi member lagi tau) dan barang yang dibeli adalah Watson's Revitalising Facial Mask. Sangat best okey :)


Harga biasa dalam rm29-30 untuk 5 keping sekeping dalam rm5.90) facial mask tapiii  bayar dalam rm14.70 je sebab diskaun dalam 40% so terus rembat dan dapat claim bonus card rm4.10 dan bayar cuma rm10.60 super jimatttt. Macam-macam jenis ada tapi aku pilih rose water sebab dia berfungsi menyegarkan dan lembabkan muka. Pakai dalam 15-30 minit.

Mula-mula pakai macam rasa pedih lepas tu rasa segarrrr sangat, tak perlu bilas, lepas buang mask tu terus tidur dan bangun pagi terus rasa macam puteri. suka suka sukaaaa sangat :)

ok korang bye!!




4 comments

  1. akak .. charcoal daiso tu biasa jual dkt mne :)

    ReplyDelete
  2. miss farah, nak tanye. nape ye x dpt nk tngok blog kite? mcm kne spam. n cmne nk pulihkan smule?
    sedih sngat, ni dh kali kedua kne

    ReplyDelete
  3. blog sy yg sebelum nie pun mcm tu jugak..bila sy bukak link blog sy , beberapa saat lepastu secara aotomatic dia akan ke website lain..so , terpaksa buat blog baru..sedih sgt..

    ReplyDelete
  4. blog sy yg sebelum nie pun mcm tu jugak..bila sy bukak link blog sy , beberapa saat lepastu secara aotomatic dia akan ke website lain..so , terpaksa buat blog baru..sedih sgt..

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH