Watermark Baru Cik Nurfarah

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca sekalian alam,

Lama tak update blog, sejak kes Si Pencuri Gambar tu, nampaknya kena buat 1 watermark untuk blog peribadi ni. Sebelum ni memang ada buat watermark tapi malas nak pakai sebab nak senang edit gambar  just guna font biasa je untuk watermark bukan custom made watermark sendiri.

Nampaknya bukan sahaja gambar dalam blog tapi gambar profile pun kena letak watermark kan... Tapi kadang-kadang si pencuri yang tak ada life ni gigih nak ambik juga gambar-gambar kita untuk tujuan yang tidak bertanggjawab.

Please jangan gunakan gambar orang dengan tujuan yang tidak baik, macam blog yang guna pic aku tu, secara tak langsung memburukkan nama aku. Orang akan fikir aku create cerita yang bukan-bukan padahal aku langsung tak tahu hal tu dan langsung tak ada kaitan dengan orang tu. Kan dah namanya kes inaya kalau macam tu..sesungguhnya doa orang terinaya tu termakbul.
Serius aku tak izinkan dan halalkan pengunaan gambar aku secara haram untuk tujuan yang tidak baik.

Kalau gian sangat dan makanan rohani tu memang suka perkara keji macam tu sila lah guna identiti sendiri ye, ini ibarat baling batu sorok tangan...jadikan orang lain pulak sebagai mangsa kau. Ingat yer, bila-bila masa kita ni Allah boleh tarik nyawa, so jangan sampai tak sempat nak bertaubat dan meminta ampun dengan orang yang kita inaya dan fitnah tu...tu pun kalau masih ingat dosa pahala lah..kalau jenis ingat dirinya boleh menongkat dunia sampai bila-bila tu..cakap macam-macam pun tetap macam tu jugakan, so kita minta semoga Allah memberikan hidayah dan pengajaran pada orang macam ni, agar dia sedar akan perbuatannya tu.

Aku buat dua watermark, maksudnya 2 watermark ni yang aku pakai untuk posting pic dalam blog ni.
Kenapa buat dua? sebab nak sesuaikan dengan pic yang akan diposting...

Watermark bicarafarah(dot)blogspot(dot)com
Watermark 1

Ringkas je watermark ni, saja letak lagi watermark tulisan kat dalam tu agar tak di coriii hehehehe..

Yang kedua, adaptasi dari doodle header blog lama aku..doodle ni bukan freebies tau, memang aku tempah khas untuk blog cik nurfarah...aku ada juga terserempak dengan blog yang pernah guna doodle aku ni secara haram..tapi malas nak bising..apa-apa pun hormati hak orang ye, saya pun tempah khas bukan main cilok sahaja..tapi itu bukan isu berat pun...so aku malas nak ambil port..
Setakat ni ada dua doodle rasmi blog cik farah..1 aku buat banner macam ni

Banner bicarafarah(dot)blogspot(dot)com
Banner rasmi setakat ini

dan 1 buat watermark.

Watermark bicarafarah(dot)blogspot(dot)com
Watermark 2
Dua-dua identiti doodle ni pegang laptopkan, nampak sangatlah memang blogger sejati tu walaupun pemalas nak update blog macam dulu.

Disebabkan kucing-kucing aku ni comel sangat..rasa nak picit-picit je, maka aku rasmikan watermark aku untuk pic kucing-kucingku ya..

My cat
Start dari atas Tomy, Daisy, Uteh, Dodi dan Mimi


My name is Tomy
Serius sangat manja dan gedik mengada.

Dodi
Dodi ni manja, selagi tak gomol-gomol dia, selagi tu bergolek kat kaki.
Watermark baru dirasmikan untuk gambar si meow.

Thank you for reading, jumpa next posting, bye..

Cuba komen mana 1 watermark yang lawoo, 1 or 2???

P/s: Aku pun ada buat tempahan artwork untuk watermark, boleh la cuci mata tengok hasil kerja I yerr....kalau sudi PM jerr...

4 comments

  1. Cantik watermark cik farah..no 2 lawa..kucing tu comel..

    ReplyDelete
  2. mmg penting mana2 posting gmbr perlu ada wtrmark.. bahaya nya masalah mcm ni kan huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahaya sebab pgunaan gambar untuk tujuan yang tak elok.

      Delete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH