Sedap ke makanan viral tu?

Assalammualaikum dan salam sejahtera.
Selamat berhujung minggu semua.
Kononnya nak update blog setiap hari tapi memang tak lahh.
Busy memanjang.
Sesungguhnya sudah 2 bulan RPH aku tak buat, maka dengan itu malam ni kena mengerah tenaga untuk buat RPH. Sila tabah ya!

Hari ni aku nak cerita pasal makan-makan.
Konon nak diet tapi asyik tengelam di laut China Selatan.
Sekarang ni masih belum timbul-timbul lagi! (please help me!!)
Langsung tak ada kesedaran pun!
Badan dah makin gemuk.
Bukan mudah nak turun berat badan tanpa menggunakan ubat, tapi aku nak cuba juga, nak tak nak kena diet. Sila sedar diri! (tak mau guna ubat-ubat dah)

OK, stop cerita pasal diet, Isnin ni sila berazam untuk naik kedaratan ya (diet)
Dalam bulan Ogos, Aku pergi KL temankan adik buat check mata.
Selepas selesai urusan semua tu, cadang nak merayap kat Sogo, konon nak cari parking. Dah la memang tengah sesak masa tu..nak cari arah masuk parking pun jenuh..asyik berpusing banyak kali..last-last terus rasa nak keluar dari kesibukan KL..maklumlah kalau pergi Sogo aku selalu naik LRT je atau orang bawakan ni drive sendiri memang payah sikit la. Terus gerak pergi Alamanda.


Alamanda tempat yang selamat (biasa) sebab tempat selalu aku lepak dan biasa drive sendiri. Nak parking pun mudah. Lepak kat sana, aku tengok movie dan beli barang untuk makan-makan kat rumah kawan. Adik aku pula ajak aku beli mee samyang. Katanya dia pernah rasa..sedap tapi pedas.
Aku yang memang tak ada perasaan bab benda-benda viral ni ikut jelah. Nak juga tau apa yang sedap sangat sebab 1 mangkuk mee segera samyang ni boleh tahan mahalnya dalam RM7 lebih kat Alamanda (hatiku berdetik rugi je beli mee segera semangkuk harga RM7 lebih, lebih baik makan benda yang lagi berkhasiat). Sebenarnya dah lama juga viral tapi buat tak kisah, so kali ni saja je test.



Lepas penat pusing-pusing mall, lepak kat bahagian pokok-pokok buluh ni sambil melihat gelagat manusia dan melepaskan lelah :)
Berbalik pada mee samyang tu, maka aku beli pek hitam dan adik aku beli yang pek kuning (cheese).


Adik aku cakap, yang warna hitam ni dia dah pernah rasa, so dia decide nak cuba perasa cheese. Jadi pagi esoknya kami jadikan mee samyang ni sebagai sarapan.



Taraa aku punya dah siap untuk dimakan. Senang je nak sediakan. Cuma rendam mee dalam 5 minit, toskan airnya dan gaul dengan bahan perasanya.
Rasanya?? wauu memang pedas, muka akan menjadi merah, hidung berair dan mata pun sama. Tapi jenis pedas yang sedap..yang buat korang rasa nak makan lagi. Memang masa makan tu, rasa macam taubat taknak makan lagi tapi lepas tu akan rasa macam ketagih dan terasa-rasa je kat tekak.
So, kalau tak tahan pedas, sediakan air kat tepi siap-siap, karang ada yang terjun dalam kolam lak hahaha.

Lepas tu, saja rasa perasa cheese adik aku, wauu aku rasa lebih suka dengan cheese berbanding yang pek hitam tu sebab rasa cheese tu lebih sedap. Memang best la.


Sekarang ni aku selalu beli yang cheese, 2x je aku beli yang pek hitam tu. Kat speedmart lebih murah berbanding beli kat pasaraya. Untuk jenis mangkuk ni, dalam RM6 lebih je.
Semalam aku jenuh la mencari kat speedmart perasa cheese tapi asyik habis je. So tadi terus beli yang pek besar dalamnya ada 5 bungkus tu.


Sebenarnya, aku nak elakkan beli yang packing (ada 5 bungkus ni) sebab nak elakkan daripada kerap makan mee segera tapi lama sangat cari tak jumpa. Kita relakan jelah. Konon kalau beli yang dalam cup tu target makan sebulan sekali, tapi kalau dah beli 5 pek macam ni..korang rasa kekerapan tu macam mana?



Lega jugalah tekak ni nak makan mee samyang cheese. Memang aku lebih suka perasa cheese. Lepas tu aku tengok ada pek warna biru (ais)..tak tahu la rasa apa kan. Malas nak cuba karang ketagih pulak kan susah.

Masa nak balik dari KL, aku saja nak cuba Spicy Korean Burger tu, yang sebelum ni pernah viral sampai ada yang buat live untuk gambarkan rasanya...so beli la juga. Karang kempunan pula kalau dah lepas musimnya.



Pada aku, rasanya taklah pedas sangat. Setakat biasa-biasa jelah. Nak repeat lagi tu maybe sekadar teringin tu bolehlah.

Sekarang ni kan tengah popular yang Spicy Chicken McDeluxe. Macam best je tengok orang makan. Jangan sampai aku drive-true pergi MCD pulak ye..habis planning diet aku sebab melantak je kerjanya.

Makanan viral yang lain tu aku malas nak ambil port karang makin menjadi-jadi pulak badan aku. Konon nak diet tapi habuk pun tak de..

Pendapat aku tentang makanan viral ni?
Makanan viral ni pada aku biasa-biasa je, tak adalah special sangat pun. Mungkin sebab ia viral, maka makanan tersebut jadi terkenal. Terpulang pada kitalah sama ada nak mencuba atau tidak. Kalau rasa nak cuba boleh cuba, kalau tak nak cuba boleh duduk diam-diam je. jangan sibuk nak kecam itu ini kan. Macam mee samyang ni memang aku suka terutama perasa cheese tapi taklah dijadikan makanan rutin sekadar makan bila rasa nak makan je. Apa-apa pun kita kena bijak memilih makanan yang sihat untuk tubuh badan kita. Jangan terikut-ikut sangat viral tu (pesanan untuk diriku yang makin membesar). Jadilah pengguna yang bijak!

Ok, itu sahaja untuk entry hari ini. Sekian tata dan selamat malam.

p/s: Apa cerita diet? Kalau agak-agak berjaya aku update, kalau masih lagi tengelam dilautan dalam maka jomlah kita ber huhuhuhu je....bye! 😜😜😜

22 comments

  1. Sedapnya mee samyang..sy pun suka gak.

    ReplyDelete
  2. yang tak suka pedas jangan cuba - cuba makan samyang tue ,hehe spicy korean burger tue errmm not bad la

    ReplyDelete
  3. wahhh kite pun suka lepak alamanda tu. sbb parking senang. hahahaha

    ReplyDelete
  4. Npak ramai je post mkn mee ni...kak nkn try was2 lak

    ReplyDelete
  5. akak suka blog ni..bnyak info sangat2 nak bagi 10 bintang

    ReplyDelete
  6. bila dah jadi viral tu yang nak mencuba. tapi bila dah cuba, ikut tekak masing-masing sedap ke tidak :)

    ReplyDelete
  7. tak sanggup nak makan, pedas. pernah cuba sekali je. tu pun lambat nak habis..

    ReplyDelete
  8. pedas samyang ni serius buat mata berair.

    ReplyDelete
  9. Hanya di QQACE96 .COM
    1 ID untuk berbagai game
    Newmember Bonus 10.000
    Bonus Newmember 20%
    Poker Freechips 5000 setiap hari
    Bonus harian 20%
    WA 62 823 6229 3153

    ReplyDelete
  10. Situs Terbaik KAMI HOKI96ACE .ONLINE
    Minimal deposit 25rb
    Newmember Bonus 10rb
    Bonus harian 20%
    Poker Freechips 5rb setiap hari
    Info Lebih Lengkap Hubungi Kami :
    WA +62 852 1030 0882
    BBM : 96ACEIDN
    LINE : 96ACEIDN
    IG : QQ96INDO

    -PROMO BONUS DEPOSIT 20%
    -PROMO CASHBACK MIX PARLAY 100%
    -BONUS POKER HARIAN

    * Gratis Register
    * 100% Terpercaya & 100% Fairplay
    * No Bot Player Vs Player
    * JACKPOT 100% Bayar Penuh
    * Minimal Deposit Rp25.000 & Withdraw Rp50.000
    * Semua Game Bisa Dimainkan di PC/Android/IOS
    * 24 Jam Customer Service

    ReplyDelete
  11. Situs Terbaik KAMI HOKI96ACE .ONLINE
    Minimal deposit 25rb
    Newmember Bonus 10rb
    Bonus harian 20%
    Poker Freechips 5rb setiap hari
    Info Lebih Lengkap Hubungi Kami :
    WA +62 852 1030 0882
    BBM : 96ACEIDN
    LINE : 96ACEIDN
    IG : QQ96INDO

    -PROMO BONUS DEPOSIT 20%
    -PROMO CASHBACK MIX PARLAY 100%
    -BONUS POKER HARIAN

    * Gratis Register
    * 100% Terpercaya & 100% Fairplay
    * No Bot Player Vs Player
    * JACKPOT 100% Bayar Penuh
    * Minimal Deposit Rp25.000 & Withdraw Rp50.000
    * Semua Game Bisa Dimainkan di PC/Android/IOS
    * 24 Jam Customer Service

    ReplyDelete
  12. Situs Terbaik KAMI HOKI96ACE .ONLINE
    Minimal deposit 25rb
    Newmember Bonus 10rb
    Bonus harian 20%
    Poker Freechips 5rb setiap hari
    Info Lebih Lengkap Hubungi Kami :
    WA +62 852 1030 0882
    BBM : 96ACEIDN
    LINE : 96ACEIDN
    IG : QQ96INDO

    -PROMO BONUS DEPOSIT 20%
    -PROMO CASHBACK MIX PARLAY 100%
    -BONUS POKER HARIAN

    * Gratis Register
    * 100% Terpercaya & 100% Fairplay
    * No Bot Player Vs Player
    * JACKPOT 100% Bayar Penuh
    * Minimal Deposit Rp25.000 & Withdraw Rp50.000
    * Semua Game Bisa Dimainkan di PC/Android/IOS
    * 24 Jam Customer Service

    ReplyDelete
  13. http://www.boyapoker99.com/
    http://www.pasarsgp.com/
    http://agensgp.com
    http://www.bolsoslouisvuittonbaratoses.com
    http://www.chanelblackfriday2014.com
    http://www.coachfactoryonline-ctb.com
    http://www.fakejordanoutlet.com
    http://www.nikeairmaxblackfriday2014.com
    http://www.nikefalconsauthenticjerseys.com
    http://www.pardaoutlet-onlinestore.com

    ReplyDelete
  14. < a href=" http://www.qq96ace.online ">BONUS KLIK DISINI

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH