Kenapa saya TIDAK SUKA disable right clik.

Salam malam! ada ke ? selamat malam tapi bukan good nite.
Tahu tak apa itu " disable right clik"
saya mahu terangkan kepada kalian.
Disable right clik itu bila kita clik kanan kat mouse kita dia akan keluar amaran tidak membenarkan kita guna right kanan.
Dulu aku ada la pasang witget ini. Just for fun. Tapi sebenarnya dia amatlah menyusahkan pengunjung yang baru nak bertandang..amat susah ye..
Kenapa susah?
Pada pandangan akula..kalau aku nak bukak link lain dalam sebuah blog itu aku lebih suka open new tab.
Kalau nak open new tab kena guna right clik OK.
So kalau dah disable susah la kita nak membuka link lain..
Contohnya kalau blog itu buat tutorial, tak kisah la tutorial apa..memang memerlukan right clik untuk membuka link seterusnya. So memang susah la kalau disable...
Contoh : Jika nak tahu step seterus untuk photoshop klik sini , so aku mesti nak guna right clik.
Memangla ada orang kata kalau guna disable right clik untuk mengelakkan entry kita dan picture kita di copy..tapi kalau orang lain nak copy boleh je...macam mana? nak aku ajar? ala benda ini umum sangat.kacang je! korang select then pergi ke atas tab window tekan edit then copy..
haa..boleh je! siapa kata tak boleh nak copy..dah namanya internet..semua boleh share..kalau tak nak share..tulis diary letak bawah tilam. Simpan elok-elok..jangan bagi orang baca k!
so..tak payah la nak pasang disable right clik..amat menyusahkan hidup je!..itu pendapat aku..
tata..selamat berblog!

http://networkbloggingtips.com/wp-content/uploads/2008/04/smiley-face.jpg

3 comments

  1. miss fara, selain right click utk new tab miss farah boleh guna scrol yg ada dekat mouse utk new tab. miss farah cuma click guna button scrol pada mouse dekat link yang miss fara nak. then ia akan new tab.. so, xdelah nk kne right click~ selamat mencuba! :)

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH