Jom mandi perfumes!

Assalamualaikum semua sahabat dan pembaca tercinta!

Woowww happy je korang ye weekend boleh berjimba-jimba keseronokan tapi aku keseronakan terperuk dalam bilik sambil minum kopi segera cap econsave mengharapkan mata tidak mengantuk agar segala tugasan boleh disiapkan dalam masa yang sudah ditetapkan...

Kononnya nak diet tak mau ambil nasi tapi semalam ada orang ajak dinner..so makan juga nasi dengan tomyam, ikan tiga rasa, telur dadar, dan ulam-ulam+sambal belacan..licin nasikk sebab konon 3 hari tak sentuh nasi..semalam bekecai segalanya hahaha.. tak apa, kang sakit kang siapa nak jaga, dah la duduk sensorang kat kolej ni..mak ayah nunn jauh di kampung halaman tu, so hari ni kembali no say to nasikkk..just take Shaklee chinch je..sudahhh..

Sementara nak menelaah tesis yang bikin emosi tak keruan tu meh sini aku share hobi aku nih.. Memanglah rasa macam membazir tapi dah suka, cinta, minat, finatik so tak boleh nak buat apa. Aku memang bukan jenis yang suka pakai sekali sembur setengah botol..aku jenis suka pakai sikit-sikit..asalkan aku yang bau sudahlah bukan mau mengoda lelaki atau perempuan pun kan  hahaha..tapi seronok tengok perfumes banyak-banyak macam mereka sedang beramah mesra je kahkahkah..

Kepuasan kepada aku kalau pakai perfumes dia akan long lasting, baunya melekat kat badan..tu yang aku suka. Aku tak suka bawa perfumes dalam bag sebab berat..sakit bahu tau. So aku prefer masa nak out aku dah siap sembur dan bau tu boleh tahan dalam 8jam gitu..

Macam aku ni bukan jenis setia kepada perfumes hanya kepada satu jenis je..aku ni perfumes lovers. Kadang-kadang aku rasa wooww bestnya tengok orang yang boleh setia dengan 1 perfumes selama bertahun-tahun..repeat beli perfumes yang sama je. Macam aku ni dari dulu sampai sekarang asyik bertukar perfumes je kejanya tapi BF tak tukar-tukar lagi (ehhh?!)..tapi pink still pink kan :)


Ini adalah semua koleksi perfumes aku, semua original perfumes kecuali Flora Gucci dan 212 Sexy tu je gred AAA. 

Pendapat aku perfumes gred AAA :

Kalau korang nak merasa pakai perfumes branded tu dan bajet tak cukup, bagus juga cuba gred AAA or AA ni. Dari segi kepuasan memang tak ada kepuasan pun sebab baunya tak long lasting. Tak kisah la kalau penjual tu kata 90% sama macam perfumes original tapi memang TAK SAMA. Bau memang sama tapi ketahanan tu tak sama langsung. Kalau korang larat sembur sejam sekali ok je kot hehe. Pada aku memang tak tahan lama perfumes gred-gred ni, tapi pada korang tak tahulah. Lagi pun kalau gred ni kalau pakai macam bau semacam je kalau jenis tahan lama. Contohnya dulu ada beli Escada gred perfumes..lama-lama bau masam uuwekk..kang ada orang cakap aku bau masam..padahal perfumes yang masam.

Hari tu, aku ada buat eksperimen dengan perfumes aku ni, nak uji antara banyak-banyak tu mana paling long lasting sangat..ternyatalah yang original paling long lasting..yang lain out kan tapi ni rankingnya..mana tahu korang boleh rujuk hasil ni untuk pilih perfumes korang kan.

Paling ngetop long lasting perfumes milik Cik Nurfarah:

1. Fantasy by Britney Spear.
2. Orient Van Cleef & Arpels.
3. Bill Blass
4. Guess By Marciano
 (bau paling long lasting top 4, still kekal u olls)

5. Live Luxe Jennifer Lopez
6. Emporio Armani Diamonds Intense
7. Lovely in Pink Sweet Honesty by Avon
8. 212 Sexy ( gred AAA)
9. Flora Gucci ( gred AA)


Yang body shop lupa nak eksperimen..tapi dia memang pati perfumes.

Macam mana aku buat eksperimen?

Aku guntingkan kertas kecik-kecik 9 bahagian, aku semburkan perfumes tu 1 kertas 1 perfumes dan renamekan sekali. Lepas tu biarkan dalam suhu bilik selama 3 hari...dan lepas tu try cium 1 persatu..baunya..ternyata gred perfumes langsung hilang baunya. 

Kalau korang nak server pasal perfumes dan nak perfumes best-best boleh server kat WEB ni. Ada banyak forum, rate, komen dan macam-macam as rujukan untuk beli some perfumes tu.


Tip jenama perfumes:

Kalau korang suka bau manis-manis, buah-buah dan fresh..aku suggestkan korang beli jenama selebriti macam J.LO, Britney, Lady Gaga, Katy Perry dan macam-macam lagi. Sebab kebanyakan yang aku cium bau perfumes jenama selebriti ni lebih kepada bau manis-manis, buahan dan fresh.

Kalau rasa nak kelainan boleh try designer lain macam Gucci, Prada, Dior, Lanvin, Guess, Bill Blass, Channel dan macam-macam lagi. Contohnya kalau macam Dior dan Channel bau dia mewah dan keras. Ala-ala mak datin gitu..

Kalau selebriti, Britney Spear memang perfumes dia wangi-wangi dan long lasting..bau manis-manis caremel gitu. Aku pernahlah cium tapi tak semua brand dia lah. Tapi aku suggest kalau korang nak original dan bajet boleh beli perfumes selebriti sebab dia murah sikit berbanding perfumes lain yang super mahal tu hehe..

ini mini review bau perfumes milik aku ni :

1. Fantasy by Britney Spear. - Bau dia manis-manis caremel, makin lama makin meyusuk kalbu u olls. Tinggal setengah botol, lepas habis ni mau repeat lagi.
2. Orient Van Cleef & Arpels. - Bau mewah, macam channel Coco Mademoiselle dan dior cherry. Best long lasting, mula-mula bau keras lepas tu harum dan bau lembut..
3. Bill Blass- bau dia green je..macam bunga rampai yang sangat pekat dan mewah je pakai. Kalau dalam air cond memang long lasting sangat sebab ia sesuai dalam suhu dingin.
4. Guess By Marciano- bau dia citrus plus vanilla, suka sangat.ada macam bau coklat sikit tapi nyamann..

5. Live Luxe Jennifer Lopez- baunya fruity dan segar. Bau macam fimiliar as sun flower by Elezebert Arden, escada macam gitu. ketahanan not bad la. Aku suka pakai kalau pi fakulti. Untuk half day keluar ok lah.
6. Emporio Armani Diamonds Intense- woody, sweet je bau dia, ada bau laici sikit. Bau dia soft tapi still ada bau, prefer bawa sekali this perfumes dalam bag untuk kekalkan bau I.
7. Lovely in Pink Sweet Honesty by Avon- Kalau korang pernah pakai sweet honesty yang biasa ia sama bau tau dia macam bau bedak je.
8. 212 Sexy ( gred AAA)- Bau dia keras, tapi lama-lma lembut je dan masyukk. Teringin nak beli orginal.
9. Flora Gucci ( gred AA)- Kebanyakan Gucci EDT, bau bunga-bungaan..gred mmg cpt gila baunya hilang..

Tapii................aku dah order perfumes sebotol lagi jenama Lanvin..

suruh someone hadiahkan (amboi main suruh-suruh pulak ye) kalau tak mau, tak mau marry u tauuu..hahahaha (gelak jahat)

Perfumenya adalah :    Marry Me!



Ada maksud tu tau! hahaha..ok bye, nanti dah ada perfumes ni dalam tangan aku share ye! 

Bye.

P/s: Lepas ni kena nekad takkan beli perfumes lagi, habiskan yang 10 botol plus sebotol yang Marry me, sekarang nak belasah si J.LO Luxe sampai kering dulu.. Tapi boleh kah berhenti ketagihan ini? STOPPPP FARAH JANGAN MEMBAZIR!!! 









9 comments

  1. kagum dengan kau yang minat perfume.

    dapat jugak aku info sikit-sikit :)

    ReplyDelete
  2. akak. bole cadangkan tak utk miera perfeum yg mcm mne sesuai utk budk skolah? pleasee :)

    ReplyDelete
  3. @Mrs.MieRaLiciouSs

    Pada akak kalau untuk budak sekolah better bau manis-manis dan segar..silky girl dan avon sweet honesty mmg cun kalau bdk sekolah pakai.

    ReplyDelete
  4. Jujue dh pakai yg fantasy britney spears tu..mmg puas hati,bau dia thn lama..mula2 xsuka,tp dh sembur bnyk kli.mkin suka.yg cosmic pn ok.,tp xleh lwn fantasy

    ReplyDelete
  5. @cik jue tomey

    Aah mmg tak boleh lawan..yg fantasy midnight pun best..bau dia sweet sexy :)

    ReplyDelete
  6. hi..tq byk info yg sya dpt dri blog u...terutama sekali bab perfume..im a perfume lover too..nak share jg..sya dah pakai perfume ori bebe, lavin couture, flash by jimmy choo, dkny b delicious, omnia crystalline dan lavin marry me yg terkini sya pakai...bagi saya byk2 perfume ni..dkny yang sya suka sbb tahan lama dan kwn2 pun suka berbanding yang lain. cik farah tau mcmne nak pastikan perfume yg kta beli tu ori ke tak...sya ade beli miniature tp bau alkohol tu kuat sgt bla pakai mmg tak tahan lama tp supplier tu ckp ori..

    ReplyDelete
  7. one in million tu sedap ke ea bau nye?
    asek lpe je nk bau kalau lalu2 kedai perfume ..huhu

    ReplyDelete
  8. Salam...akak ada juai perfume ori reject..bkn jenis gred pelbagai a tu..tp mmg perfume ori tp yg reject..harga dlm rm100 lebih..harga mengikut brpa kandungan perfume..leh rujuk ke fb akak... sweet perfumes..

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum sis..
    Suka sgt baca review sis..
    Saya nak kenalkan sis dengan perfume yang menjadi fenomena sekarang ni..
    DE'XANDRA PERFUME..ada lebih 43 bau perfume yang diinspirasikan daripada jenama-jenama terkemuka antarabangsa..dan dah ramai yang beralih daripada original perfume kepada De'xandra Perfume sebab harga dia super jimat dan tahan lama..
    Jemput singgah ke fb page saya di http://www.facebook.com/dexandralovers atau boleh singgah ke web saya http://dexandralovers.shoppy.my
    :)

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH