Sunday, February 20, 2011

Anak kucing di seksa sampai mati

Assalamualikum..
Sedih giler aku tengok artikal ni. Memang rasa nak tembak je kepala orang yang buat macam ni. Korang layan la gambar-gamabar dan artikal di bawah. Aku dapat dari emel...


Anak-anak kucing ini mati akibat perbuatan kanak-kanak yang sering main tembak-tembak dengan peluru getah dan menyiksa anak kucing itu dengan mengikat leher  dengan tali.

 

Di suatu desa, 4 ekor anak kucing dari seekor  ibu kucing disiksa sampai mati. Menurut pemilik kucing, pada pagi hari  mereka mendengar tangisan kucing yang memilukan. Mereka segera turun ke halaman dan menemui bahawa anak-anak kucing, 4 ekor, telah disiksa sampai mati, dan (mayatnya) sengaja diletakkan didepan ibunya.

Seekor anak kucing lehernya diikat dengan tali dan badannya direntangkan, dengan dada teriris terbuka menunjukkan jantungnya diiris-iris dan lukanya terlihat. Sementara ketiga ekor anak kucing lainnya, kepala mereka dipijak (sampai remuk).

Menurut pengamatan wartawan, lubang peluru yang ada di kepala anak kucing tersebut berasal dari peluru pistol mainan. Kira-kira, pada malam  seseorang menggunakan pistol mainian untuk memukuli anak-anak kucing tersebut sampai mereka tidak dapat lari, sebelum meneruskan menyiksa anak-anak kucing tersebut sampai mati, dan secara sengaja meletakkan anak-anak kucing  tersebut di sebelah ibu kucing.

Ibu kucing yang malang tersebut terus menjilat bulu-bulu anaknya, seperti berharap hal itu akan menghidupkan kembali anak-anak kucing yang malang itu. Si pemilik kucing sendiri sampai tak mampu berkata-kata, menangis dan berharap penyiksa kucing tersebut dapat ditemukan.


P/s : Kesian ibu kucing tu..sedih. :'( Teringat Rubi. Alhamdulilah anak-anak dia sihat dan boleh terima susu formula. Nanti aku update pasal mereka. Pada pendapat aku kalau ada anak-anak yang suka mendera binatang..ibu bapa perlu tegur dan didik dengan baik. Pernah aku tengok ada orang tu boleh diam je bila anak kecil dia pijak-pijak kucing. Kalau mak bapak tak didik..siapa yang nak didik? Melainkan mak bapak macam "binatang" tapi bertopengkan manusia. Mungkin mereka lagi keji dari binatang :(

17 comments:

  1. ganas btul bebudak skrg ni....mcm tkde akhlak lansung ye zaman ni....tak tau la 5 tahun lg camner

    ReplyDelete
  2. ARGH..~~
    kejam gler..
    sampai macam tu skali..
    kalau da kecik2 parangai macam ni, macam mane la bila da besar..
    erm~~

    ReplyDelete
  3. ya allah.. nak nanges tgok.... zalim nyeee... xtenang la dier mati anti...

    ReplyDelete
  4. sedihnye..anis nk nangis tengok ibu kucin tu..kesiannye bby2 kucin tu..tak aman dunie akhirat org yg sekse binatang kesayangan nabi ni..

    ReplyDelete
  5. @Riana Qistina

    Tula..kecil2 lagi dah kejam..dah besar xtau mcm manakan..

    ReplyDelete
  6. betol betol zalim dorang nie.. kalau jumpa memang pjak balik kepale dorang :{

    ReplyDelete
  7. Sian kat mama kucing tu.. sedih tgok anak-anak mati.. meh cik rimau matikan budak2 zalim tu budak.. jahat sgt pon...

    ReplyDelete
  8. Ya Allah kejamnya..
    apalah agknya penyiksa tu fikir kan?
    moga Allah ampunkan dosa dorg :)

    ReplyDelete
  9. Ya Allah..kenapala jd mcm ni..sesungguhnyer tidak berperikebinatangan betul.. kurang ajor...mang makbapak xajar la jd cm ni.. sesungguhnyer Rasulullah amat sygkan binatanag terutama kucing.. binatang kesayangan Rasullullah.. kenapala mereka boleh buat mcm ni..aku xleh terima...aku xleh terima ..sedey weh.. :(

    ReplyDelete
  10. kina tak boleh tengok kucing kene deraa...jahatnyaa..

    ReplyDelete
  11. deqdeq tak sanggup nak baca pun...deqdeq tak bleh tgk benda2 mcm ni pasal kucing....

    marah,geram, sakit hati semua ada...kenapa mak bapa tak ajar anak2 supaya berbuat baik dgn haiwan juga....bkn hanya sesama manusia kita perlu baik

    ReplyDelete
  12. kesiannya anak kucing tu..kejam sunngguh diorang,melentur buluh biar dr rebungnya...mak bapak kena tegur if anak nakal sgt begini

    ReplyDelete
  13. masyaAllah..kejam sungguh! klau kecik2 zalim mcm tu, dah besar mcm mne la budak tu nanti. kesian ibu kucing tu. T___T

    http://hashira91.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Kasihan anak kucing itu matinya seperti itu,teganya yang membuat seperti itu,apakah dia tidak sadar menyakiti hewan itu dengan cara seperti itu jika dia suatu saat ajal menjemputnya dengan cara seperti itu.na'uzubillahiminzalik.

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Terima kasih lepak sini, nanti datang lagi yer..
Sayang Korang...





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 Blog Cik Nurfarah. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.