Transformasi Cik Nurfarah.

Assalamualaikum..

Naluri wanita memang nak cantik, menarik dan solid macam ratu donia..hahaha..

Aku pun sama. Ramai yang berhabis duit setiap bulan nak beli macam-macam supplement agar kekal menarik tertarik dabommm tapi senario sekarang ni aku tengok semuanyaa nak cepat. Kalau boleh makan supplement tu hari ni, esok bangun tidur terus cantik, kurus macam ratu dunia. Tak boleh lah macam tu kan. Badan ko nak gemuk pun bukan makan hari ni, esok terus jadi tong dramm kan so macam tu juga kalau nak kurus..bukan hari ni telan supplement esok boleh terus solid, lemak terus hilang..tak kan lah.

Dan aku memang tak percaya..ubat-ubat yang kat iklan, kononnn tanpa bersenam anda turun 15kg..20kg dalam sebulan..tu menipu namanya. Kalau ada ubat pun konon menahan nafsu makan, memanglah kurus..che try korang tak makan seminggu memanglah nampak susut tapi hakikatnya nutrien korang tu tak seimbang..last-last masuk wad emergency..pengsan dan boleh bawak maut.
Kalau nak kurus ni kenalah sabar. Memang sangat bosan bila badan gemuk gedempol ni sebab susah nak bergerak, nak melawa pun susah sebab susah nak cari baju cantik-cantik kan.. Dan lagi satu kalau gemuk ni macam tak kena je dengan gaya..macam setiap apa yang kita pakai macam pelik almaklumlah lemak banyak sangat.

Macam aku pun, aku lagikkk tension dengan badan sendiri kalau gemukk sangat. Mesti rasa nak kerat je lemak-lemak yang berlebihan atau kalau boleh bluetoot lemak bagi je kat orang-orang yang kurus kering tuhh. hehehe..

Masa kau form 5 dan 6..memang badan aku gemukk gila la. Serius masa tu memang hodoh. Benci tau sebab susah nak pilih saiz seluar dan baju. Jom tengok gambar ni tapi ni gambar aku masa first year masa kat USM, masa ni pun gemukk jugak tapi mesti korang boleh bayangkan masa form 6 kan hehe:



Masa ni first year kat USM..masa degree dulu-dulu hehe.. Gemukkss

Ni lepas makan BBQ..lemak makin mengembang second year kat USM. Rasanya makin gemuk lagikk huhuhu..

Masa ni lepak-lepak kat Queen Bay Mall..



Masa ni 1 hari sebelum konvo aku..2010.


Masa konvo aku 2010.



Semster pertama Master kat UKM.



Semster 1 2011.


Masa raya tahun 2012. Dengan anak buah kesayangan hehehe..



Pipi tetap maintain tembam..tapi asalkan badan dah tak sebesar dulu tak perlah kan hehehe.


2012.


2013. 



2013 terkini.



Sebenarnya aku banyak tangkap gambar sendiri so kang muntah hijau kang tengok gambar syok sendiri aku..ada gambar full tapi seksi nak bagi tunjuk..kang macam jual badan pulak kat blog kan hehe...

Sejak tahun 2012. Memang aku amalkan supplement Shaklee untuk kesihatan aku. Perubahan tang berat badan memang tak banyak beza tapi shape badan tu ketara sangat. Kalau masa aku zaman USM dulu blous/baju aku saiz 48, lepas tu bila masuk UKM aku dah boleh pakai saiz 46...lagiii lepas amalkan Shaklee aku pakai saiz 44 dan boleh saiz 42 sebab bahu aku jenis rangka besar so kena ikut saiz bahu la..

Kemeja/blous dan T shit aku yang besar gedabak tu aku bagi kat akak-akak dan adik aku. Nak buang sayangkan..so mereka boleh pakai dan masih elok bagi je la. Semua seluar jean aku pun aku kasi mereka. 

Serius masa mula-mula dulu saiz seluar aku 38..besar woo ..turun saiz 36..saiz 34 dan sekarang saiz 32 hehe..tapi stay pakai lagi saiz 34 tu. ada selai dua saiz 32 tu...sayang pulak nak let go yang saiz 34 tu kat orang..duit lagikan..just pakai tali pinggan je yang saiz 34 tu.. Nak turunkan lagi ni..masih gemukkk lagi ni. kalau boleh nak saiz 30 atau 27 aaauummmm hahaha..

Badan aku ni jenis rangka besar..macam susah sikit mau kurus hehe..kalau rangka kecik cfirm dah slim melimm muahaha..


Aku makan set ni :

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjRRHFU2iPqqTcZn5dcCseA84zrMqTUNmVncclvazVN1YuCrH_C0SIoF5ZEjCjL8HicgFpUigBytqupL3HPlX-Gt_lFSWMmRNCl_yyxvrgUFZREaqrMz9K0-IW5I0Tm4ii1bAl0t0mTUb_b/s1600/IMAG1578.jpg


Kalau korang nak bajet boleh lah makan set 

Herb-lax + Licithin + Alfalfa je.

Harga boleh check kat SINI.





Yang ni memang mahal sikit RM 173.00 sebotol tapi kalau korang beli dengan aku memang best priceslah. Yang ni memang aku rasa banyak sangat perubahan makannya. Dia suggest minum ni 2x iaitu 2 skop sehari  tapi aku 1 skop je..so tahanlah sebulan. Aku minum dengan nestum. Pastikan nestum tu sejuk dalam keadaan suhu bilik je.


Kalau minum ni aku rasa macam fat burn je.. Cepat berpeluh, lepas tu badan rasa ringan, cepat kenyang..dan tang perut tu memang loss banyak..namanya pun dah cinch inch loss plan. Kalau naik turun tangga dah rasa macam pergi jongging 2 jam woii hehe.


Sebenarnya makan supplement ni kena sabar dan konsisten jangan nak jalan mudah je. Makan baru sebotol dah complain tak boleh kuruskan badan. Pasti kena displin. Supplement ni just mudahkan kita nak kurus..kita kena juga amalkan gaya hidup sihat..jangan nampak makanan asyik nak melantak je. Air kena minum 3liter sehari agar mudah supplement meresap.


Macam aku.

Pagi sarapan aku ambil Cinch Shake Mix+ careal atau kalau malas sangat tambah dengan susu dalam kotak je...


Tengahari- lunch dengan kuantiti nasi yang sikit tapi sayur lauk banyak.. makan 2 alfalfa 2 licithin

Petang - Makan biskut yang weetemeal tu yang Jacob punya atau sebuku roti gardenia yang inti sardin.

Malam- kalau lapar aku makan cereal macam nestum. 2alfalfa dan 2 licithin.

herblax tu kalau macam esoknya aku free aku amakn 4biji sebelum tidur..2 kali semiggu agar lemak-lemak tu keluar dengan jayanya.

Tapi aku kena displin la makan nasi sehari sekali je. Kalau nak makan yang lain tu cth macam malam-malam kebuluran sangat..aku just makan bihun sup je.

Tapiiii kadang-kadang bila tengok makanan sedap-sedap of courselah nafsu makan pun naikk..aku makan juga tapiiiiiiiii (eh tapi lagi) malam sebelum tidur aku pastikan ambil herblax sebagai penyelamatku untuk detoxxx semua tu..legaaaa tau.


Herblax ni sangat jimat sebab tak makan selalu..tapi dia memang bagus untuk buang semua lemak-lemak lama dalam perut tu tau..memang keluar semua..tapi tak la memulas macam nak tercabut perut. Simpanan wajib setiap orang yang nak diet dengan Shaklee. hehe..(patutlah stock selalu licin jee)

Kalau korang ada bajet lebih boleh try tea ni. Fungsi dia sama macam Cinch SHake Mix..

Mahal sikit harganya tapi berbaloi..ada 28 sticks di dalamnya, masukkan je dalam air putih..shakekan dan minum..memang kau rasa segar, bertenaga dan mudah berpeluh..macam bersenam je.

Harga RM138.00 nak best prices please contact aku hehehe..

Senaman?

Kalau malas nak pergi joging sebab malu ler kononn..korang beli je CD senamrobik atau senaman. Buat je depan lappy atau TV kat bilik/rumah korang..kalau malas lagi korang beli tali skeping..buat warm up dulu dan skipping la 20-50 loncatan je. Mudahkan?? senang sikit terbakar lemak tu.

nak lagi syok..pergilah bershopping atau window shopping..korang sukatlah shopping mall tu dari utara sampai selatan sebanyak 10 kali tapi itu bisa bagi poket keringg lahh hahaha.


Kalau rasa nak muka glowing boleh test SET D Shaklee dan ambil VCO A Treenea.
Aku makan VCO A tu macam nafsu makan boleh kawal dan rasa lebih sihat je.

VCO A Treenea aku pun ada jual, stock belambak ni, nak jadi ejen RM150 dah boleh dapat 5 botol VCO A Treenea..bolehlah berniaga dengan family, kekawan dan saudara-mara.

OKlah, aku tulis entry ni pun dah berpeluh-peluh je..ni mesti penangan makan cinch inch loss ni..

Ok bye.





5 comments

  1. diet memang kena kesabaran yg tiggi,kalau x,x jdla.btw sangat cantik!^^

    ReplyDelete
  2. diet memang kena kesabaran yg tiggi,kalau x,x jdla.btw sangat cantik!^^

    ReplyDelete
  3. huhu..betoi2..nak diet ni bukan senang..me pon baru nak try b complex shaklee,my lect promote me to take it bcoz always sleepy in class.haha.. actually me consume and maintain dgn herbalife utk diet tp tulaa susahnya nak konsisten and dsiplinkan diri.
    kasi sikit tips camna nak disiplin kan diri ni? huhuhu suka tgok geng2 yang dh berjaya :) congrates2

    ReplyDelete
  4. wah, mmg success! sy ni dari tahun lepas berangan nak kurus tp x susut2 pun..mkn lagik byk de la..huhu

    step disiplinkan diri dah lps, mkn nasi kuantiti skit dah lepas..yg x lepas tu godaan bila org ajak mkn mknn sedap..mana leh tahan..huhu

    ReplyDelete
  5. kak, saya rangka besar ni kalau kita diet, orang akan cakap kurus tak ?

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH