Tuesday, July 28, 2020

Tips Kurangkan Muka Berminyak Selepas Bangun Tidur.

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca blog yang aku sayangi.
Hari ini aku nak kongsi pengalaman menarik tentang tips kurangkan muka berminyak selepas bangun tidur.

Sebelum ini aku mempunyai masalah kulit berminyak selepas bangun tidur. Aku dapati kulit aku sangat berminyak dan mudah untuk ditumbuhi jerawat.Hal ini kerana, kulit kita mulai kehilangan lebih banyak air bila hujung hari (dan pada waktu malam), ini akan menyebabkan penghalang kulit menghasilkan lebih banyak minyak untuk menggantikan kehilangan air dan melindungi kulit. Jadi, inilah yang menyebabkan kulit korang nampak berminyak pada waktu pagi.
Cara untuk mengelakkan kulit muka kita berminyak dan berjerawat, kita perlu meningkatkan kelembapan kulit muka.  Cara yang paling bagus dan berkesan untuk mengurangkan kulit berminyak ialah dengan menggunakan produk yang sesuai.




Rahsia aku untuk mengurangkan kulit muka berminyak selepas bangun tidur adalah dengan menggunakan produk dari Hansaegee Nature iaitu Aloe AC Clean Bubble Cleanser  dan Aqua Whitening Cream.

Terdapat 2 step utama untuk mengurangkan Muka Berminyak Selepas Bangun Tidur.


Step 1:
🌺 Aloe AC Clean Bubble Cleanser – membersihkan liang pori dengan kelembapan, kulit tidak kering

Step 2:
🌺 Aqua Whitening Cream Moisturizer – Melembapkan kulit dari dalam, mengawal sebum berlebihan dapat mengurangkan berminyak pada kulit


Step 1: cuci kulit dengan Aloe AC Clean Bubble Cleanser.



Antara kebaikan pencuci muka ini ialah 

🌹 Memulihkan jerawat dan membersihkan pori secara mendalam.
🌹Menghilangkan sebum dan minyak berlebihan pada kulit
🌹 Melembapkan kulit, tidak kering setelah digunakan




Aloe AC Clean Bubble Cleanser ni diperbuat menggunakan 10 jenis ekstrak tumbuhan semulajadi untuk memberi kelembapan pada wajah dan merawat acne juga mengurangkan spot mark.

Pengunaan bahan utama dalam Aloe AC Clean Bubble Cleanser ini adalah aloevera dan tea tree.
Penggunaan aloe vera boleh membantu dalam melembapkan kulit muka untuk merawat kulit muka yang berjerawat dan juga kulit muka berminyak. Manakala tea tree oil sangat bagus untuk mengurangkan kulit yang berminyak.

Pencuci dia pun jenis yang ‘berbuih’ dan sangat ringan dan segar semasa mencuci.

 10 ekstrak tumbuhan semulajadi dalam Aloe AC Clean Bubble Cleanser

Salah satu perkara yang menarik teantang Aloe AC Clean Bubble Cleanser, walaupun berbentuk cecair di dalam botol, tapi bila korang picit keluar, cecair itu akan keluar macam Soft Bubble di tangan, boleh membersihkan liang kulit dengan sangat dalam, dan melambapkan kulit agar tidak menimbulkan kerengsaan pada kulit, jenis ringan je. Rasa sangat lembut bila digosok ke kulit muka. Sangat menjimatkan kerana hanya picit sedikit sahaja sudah memadai buihnya.

Jenis buih yang sangat lembut

Buihnya yang lembut dan berair sangat selesa semasa mencuci wajah.



 Cara Penggunaan:
  1. Basahkan muka dan tangan terlebih dahulu. Pam 2 kali pada tangan yang basah.
  2. Urut muka dengan perlahan dengan gerakan bulat. Buih akan semakin banyak pada kulit yang basah.
  3. Kemudian, bilas seperti biasa.


Biasanya pembersih muka jenis bubble atau berbuih ni memang sangat bagus dalam membersihkan kulit , tetapi keadaan ini akan menyebabkan kulit kita sangat kering selepas mencucinya, TAPI Aloe AC Clean Bubble Cleanser ini sangat berbeza, ia adalah pembersih yang berkualiti, ia membersih hingga ke liang-liang kulit kita dengan mendalam sekaligus melembapkan kulit. Aku yakin selepas korang mencuci muka, kulit korang akan terasa lembap dan tidak kering. Tekstur pencuci ini SANGAT LEMBUT, LEMBAP dan BUIH YANG BERAIR. Rasa sangat best je bila cuci muka.

Produk ini :
❌ NO PARABEN, 
❌ NO SULFATE 
❌ NO ALCOHOL.

Sangat selamat digunakan untuk kulit korang. 




Step 2: Lembapkan kulit dengan Aqua Whitening Cream.



Setiap pagi dan malam, hanya 2 step, membersih dan melembap. Baru la korang akan mendapat kulit yang segar dan sihat

Setiap pagi dan malam sebelum tidur aku akan pastikan memakai Aqua Whitening Cream.
 Cara Penggunaan:
  1. Mula-mula kita kena bersihkan muka dulu. Selepas itu boleh gunakan toner.
  2. Sapukan Aqua Whitening Cream di wajah dan leher. Kita perlu “dap-dap-dap” ia perlahan-lahan ke muka sehingga titisan air timbul selepas beberapa saat.

Sebelum ni review tentang produk ni. Aqua Whitening Cream Hansaegee Nature ni dirumuskan dengan ekstrak herba yang memberikan penembusan dalam kulit, menormalkan tahap kelembapan dalam kulit dan dapat merawat semua jenis kulit seperti kulit berminyak, kulit kering, kemerahan atau sunburn, kulit yang sensitif dan berjerawat, tona kulit tidak sekata dan garisan kedutan di wajah.


Tekstur Aqua Whitening Cream.

Sebelum disapu rata ke permukaan kulit.

Selepas disapu ke kulit, kelihatan water drop, selepas itu air tersebut akan kering. Kulit terasa sangat lembab dan lembut.

Untuk mendapatkan kulit yang segar selepas bangun tidur jangan lupa amalkan rutin dengan produk Hansaegee Nature. Hanya perlukan dua step sahaja. Bersihkan kulit dengan Aloe AC Clean Bubble Cleanser, lepas tu sapu pelembap Aqua Whitening Cream. Agar kulit korang sentiasa segar dan lembab.
Penggunaan pelembap sangat penting untuk menjaga kelembapan kulit korang, sekaligus mengawal minyak yang berlebihan pada kulit kerana pelambap ni mempunyai bahan “Niacinamide” = so kulit korang akan dapat kelembapan yang cukup pada waktu malam dan juga bersih. Jadi bila bangun tidur keesokan hari kulit akan terasa segar dan rasa berminyak pada kulit pun semakin berkurang.







Alhamdulilah, selepas mengamalkan 2 step ini selepas beberapa kali masalah kulit muka berminyak selepas bangun semakin baik. Maklumlah aku bekerja dalam aicond dan kadang-kadang kerja luar akan menyebabkan kulit muka cepat berminyak dan menyebabkan masalah jerawat. Tetapi selepas mengamalkan 2 step sebagai rutin harian skincare aku, memang sangat membuahkan hasil yang terbaik untuk kulit muka aku. Masalah kulit berminyak dapat diselesaikan dan kulit muka aku bertambah sihat dan berseri. Inilah tips utama aku untuk mengurangkan masalah kulit muka berminyak selepas bangun tidur. Korang wajib cuba 2 step ini untuk mendapatkan kulit muka yang sihat dan cantik.

Untuk maklumat lanjut boleh layari website dan link di bawah:

Company name: Hansaegee Nature
🍁Website: www.hansaegee.com/shop
🍁IG page: www.instagram.com/hansaegeenature/
🍁FB page: www.facebook.com/HansaegeeNature
🍁YouTube page: www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia

Terima kasih kerana membaca entry ini.
Ini adalah testimoni peribadi Cik Farah. Kesan penggunaan bergantung kepada kulit masing-masing Sebarang pertanyaan sila hubungi Hansaegee Nature seperti maklumat di atas.

SHARE:

1 comment

  1. Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia ^^
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat :) Memiliki 9 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker / domino


    Bandar Poker Terpercaya
    Agen Poker Pkv Terpercaya
    Agen Poker Deposit Pulsa
    Agen Poker pkv Terbaik
    Agen Poker pkv
    Agen Poker Pkv Deposit Pulsa
    Agen Poker Online Banyak Bonusnya
    Agen Bandar Poker Pkv
    AGEN POKER ONLINE TERPERCAYA POKERVVIP

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH