Ada orang nak bagi aku £2,000.000.00 paun..biar betul?

Salam..
Masa I buka emel tadi I terkejut dengan satu emel ini. Dia kata dia ada penyakit kanser dan dia nak dermakan semua duit dia kepada I..Ini hajat dia dan suami dia sebab dia tak ada cahaya mata..
Takkan emas berlian runtuh dari langit? Biar betul..atau taktik nak kenakan orang je...Kalau betul memang bestla..jangan nak wasiatkan hutang bernilai £2,000.000.00 pada I pula dah la..mati I nak bayar :)
I memang tak bercaya la sebab I langsung tak kenal dengan orang ni..Kalau saudara I yang tulis itu tak pe la juga..itu pun maybe nak WAKENABEB kat I je kot :).. Sebagai bukti sila baca emel ini.. U all ada tak dapat emel ini?..I ada reply emel dia..I tulis, kenapa nak dermakan pada I..so tunggu dan lihat la jawapannya nanti..
click untuk besarkan
Sebenarnya semua ini taktik je kot..Maybe lepas ini nak minta nombor akaun bank I dan password then dia yang ambil duit I..
I memang tak percaya la..sebab I memang langsung tak kenal dia..lagipun kalau dia tak ada waris maybe dia boleh dermakan kat baitulmal atau badan kebajikan tapi kenapa kat I pula..
Pada yang dapat emel macam ini..jangan cepat rambang mata..jangan dedahkan maklumat peribadi kepada orang-orang macam ini terutamanya sekali berkaitan dengan duit..
So HATI-HATI!
p/s : I bagitahu la kat mama dan papa I tentang emel itu..mereka ketawa je..hehehe..mak kata kalau betul rezeki la tu..kalau disebaliknya hanya Allah yang tahu niat orang itu..

4 comments

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH