Friday, August 5, 2011

Sitam Pergi Buat Selamanya.

Sedih, itulah perkataan yang mampu aku cakap.
Semalam,  4 Ogos 2011, dari pagi sampai malam tunggu Sitam balik untuk makan tapi tak balik-balik pun. Hari ni pun tunggu tapi tetap tak balik-balik :'( Selalunya kalau dia berjalan jauh pun dia still balik sebab nak makan tapi masih tak balik-balik. Bila goncang bekas makanan dia ( wishkess ) dia tetap tak balik, selalunya dia akan terus datang kalau goncang bekas makanan dia tapi still tak ada. Yang ada hanya popok dan Manja je.

Tengahari tadi, jiran aku bagitahu. Yang hitam tu kucing aku ke, dan dia bagitahu dah mati kat pokok depan rumah dia. Anak dia dah ambil pergi taham pagi tadi. Tapi tak ada kesan luka mungkin kena patuk ular. Waahhh sedih gila bila dengar. Dah la Rubi, ibu Sitam pun mati kena patuk ular :(

Sitam ni memang manja tapi dengan aku je dia mengada-gada. Malam sebelum dia hilang tu, tiba-tiba dia baring atas riba aku. Selalunya dia tak suka duduk atas riba mesti tak nak, tapi malam tu dia baring atas riba aku lepas itu boleh plak main gigit-gigit kaki aku. Esoknya dia tak balik dan dia pergi buat selamanya.... :') 2hari sebelum dia mati pun, dia main-main kaki ayah aku yang sedang tidur. Ayah aku kata Sitam ni buang tabiat ke sebab dia tak manja dengan ayah dan dia akan lari kalau ayah aku nak pegang dia. Rupa-rupanya memang betul.. :'(


Ini sitam masa kecil, dia suka main atas laptop aku. Dia sangat comel walaupun hitam. Ada 4 stoken di kaki dia dan bahagian perut warna putih :(


Sitam masa kecil sangatlah nakal. Suka main panjat-panjat.

Sitam!


Ini gambar terkini sitam, masa aku makan kat meja, mesti dia paut kat kaki aku macam nak minta makan.. AKu rindu suara dia nak minta makan :'(


p/s : Manja, adik kepada sitam dan beranak 3 ekor semalam. Tapi tetap tak sama dengan Sitam :( Rindu Sitam.

8 comments:

  1. kesiannya sitam.
    dia macam tahu2 je dia nak mati kan, sedih pulak
    :(

    ReplyDelete
  2. chumelnyer sitam..ade stokin lgi

    ReplyDelete
  3. alahai~sedihnye..sian lah..sye pn ad pengalaman macam nie..memang sedih..sebab xakan jumpa buat selame lamenyer ;(

    ReplyDelete
  4. @Mira Marcello

    tu la dia macam tau je...tu pasal dia nak bermanja untuk kali terakhir :(

    ReplyDelete

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Terima kasih lepak sini, nanti datang lagi yer..
Sayang Korang...





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 Blog Cik Nurfarah. All Rights Reserved. Designed by Blog Cik Nurfarah.