Guna nama blogger tarik reader?

http://www.scopeformoney.com/wp-content/uploads/2008/05/blog-popularity.jpg

salam.
Pelik memang pelik la..
Aku ni memang selalu juga la BW kat blog orang. Aku BW pun bukan semata-mata cari chatbox blog orang itu then komen " DATANG SINI" atau "BW HERE" ..aku jenguk-jenguk la juga entry dia..Aku tertarik juga la dengan tajuk entry dia yang gunakan nama blogger popular..then baca..tapi bukan apa sangat dia tulis cuma nak review AJL25 je bukan cerita pasal blogger tu  pun. Kalau satu atau dua entry guna nama blogger tu tak apa jugak ini kebanyakkan entry dia macam itu je.. Contohnya " Keluar date dengan /?0-$"..sebenarnya bukan keluar date dengan blogger tu pun dia cuma keluar dengan kawan-kawan dia.. Banyak juga la dia guna nama blogger popular tu..pelik la..kalau nak publisiti tak payah la buat kontroversi murahan macam itu..

Contohnya kalau aku buat tajuk entry " Bercinta dengan Ben Ashaari " mesti berpusu-pusu orang nak baca entry akukan tapi sebenarnya tidak ada kena-mengena dengan entry pun..Tapi bukan abang Ben aku maksudkan sebagai blogger popular tu yang digunakan namanya tu..

Sebenarnya blogger yang gunakan nama blogger popular ni dia kekeringan idea kot nak tarik orang baca blog dia..tapi adakah anda berjaya membuatkan orang "suka" blog anda? Aku serius cakap tak suka cara dia macam tu...kerana MENIPU..lebih manis bahasa mencapap nama orang lain untuk mencetus populariti..
Pada aku tak payah la buat macam itu..tulis la ikut cara penulisan sendiri..tak payah tempek nama orang lain untuk jenguk blog anda..sebab dah sah tajuk je kebabomm tapi hancuzzz..

Aku tulis entry macam ini bukan la wujud perasaan cemburu ke apa..tak motif aku nak cemburu.. Tapi cuma teguran je..kalaulah mana-mana blogger yang ada termakan cili tu..aku minta maaflah..walaupun blog engkau suka hati engkau tapi dia tetap akan menjadi tatapan umum..Nak tulis tu biarlah ikut cara sendiri..tak kira la kalau nampak macam "lurus bendol" pun entry korang tapi tetap dari hati / cara sendiri tak usahlah plagiat nama orang lain..Tapi tak tahulah pula kalau cara "korang" itu memang suka guna nama orang lain..

p/s : Tak suka? abaikan entry ini OK!

4 comments

-Assalamualaikum, sila tinggalkan komen anda.
-Kalau suka tekan LIKE.
-Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)

Related Posts

Blogger Copyright © 2019. All Rights Reserved by BLOG CIK NURFARAH